2022-01-20 21:37:00

Raznovrnim aktivnostima ispunjeni drugi i treći projektni dan - Robots for STEM

Treči i četvrti dan provedbe projektnih aktivnosti obilovao je raznim oblicima stručnog usavršavanja, radionicama, dogovorima te obilascima.
U srijedu smo proveli prekrasan dan u prirodi i posjetili Plitvička jezera, a u četvrtak smo obilšli Tehnički muzej Nikola Tesla i Muzej Dražena Petrovića.

U ranijim jutarnjim satima okupili smo se, u srijedu, ispred hotela i dočekali naše partnere te krenuli autobusom na put prema Plitvičkim jezerima. Putem smo im predstavljali ljepote i specifičnosti Republike Hrvatske, od geografskih podataka o reljefu, klimi i djelatnostima do povijesnih zanimljivosti.
Pri prolasku kroz Karlovac upoznali smo ih ukratko s njegovom poviješću i značajem, a u Turnju smo govorili o Domovinskom ratu i neovisnosti Republike Hrvatske.

  

Na Plitvičkim jezerima dočekao nas je pravi zimski ugođaj, snijeg, hladnoća, ali i prekrasan sunčani dan, koji su naš obilazak učinili čarobnim. Laganom šetnjom obišli smo Veliki slap, uz česta zastajkivanja, divljenje i uživanje u okruženju. Poslušali smo priču o Trnininom jezeru i Milki Trnini, čuli legendu o nastanku Plitvičkih jezera te vožnjom brodom završili obilazak kod Hotela Jezero.
Upriličili smo i degustaciju ličkih sireva, kako bi doživljaj bio što cjelovitiji.

  

U četvtak smo obišli Tehnički muzej Nikola Tesla gdje su nas kustosi muzeja proveli kroz odjele, održali predavanje s demonstracijama u kabinetu Nikole Tesle, predstavili najznačajnije hrvatske izumitelje i znanstvenike, te prikazali kratki film o Faustu Vrančiću.

   

Kako bismo nastavili priču o košarci započetu u Joniškisu, posjetili smo Muzej Dražena Petrovića, gdje su naši gosti mogli čuti više o Draženu, te bolje razumijeti zašto ga jako volimo i cijenimo.

  

U radnom dijelu programa trečeg i četvrtog dana, nastavili smo s 3D ispisom kutije za bateriju za robota STEMIE. Održana je radionica iz programiranja senzora za praćenje crte, te smo na pripremljenoj stazi podešavali robote. Tijekom radionice detaljno smo analizirali algoritme, blokove i naredbe, kako bi što bolje svladali strukturiranje programskog koda.

  

   

U četvtak nam se putem video poziva pridružio Jose Alberto Lencastre, te smo kroz raspravu dogovorili osnovne komponente natjecanja koje će se provesti na sljedećoj mobilnosti u Turskoj zajedno s učenicima. Od narativa natjecanja, postavljanje ciljeva, bodova, razina, timova, do načina evidentiranja rezultata, nagrada i slično. Članice projektnog tima iz Litve prezentirale su priručnik za učenike s vježbama za učenje.

  

   


Osnovna škola Augusta Šenoe Zagreb